Postępowanie w sprawie przyznania świadczenia „Dobry Start”
• Postępowanie w sprawie świadczenia „Dobry Start” prowadzi Burmistrz Ćmielowa, który upoważnił Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej do realizacji tego zadania.
• Ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start” oraz jego wypłata następują po złożeniu prawidłowo wypełnionego wniosku.
• Przyznanie świadczenia „Dobry Start” nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.
• Po przyznaniu świadczenia „Dobry Start” Ośrodek Pomocy Społecznej w Ćmielowie przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu w/w świadczenia na wskazany przez niego we wniosku adres poczty elektronicznej (o ile wnioskodawca wskazał taki adres).
• W przypadku braku wskazania przez wnioskodawcę we wniosku adresu poczty elektronicznej, informację o przyznanym świadczeniu „Dobry Start” można odebrać osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Ćmielowie, pokój nr 1 lub nr 3.
• Nieodebranie informacji o przyznaniu świadczenia „Dobry Start” nie wstrzymuje wypłaty tego świadczenia.
• Odmowa przyznania świadczenia „Dobry Start”, a także rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego świadczenia „Dobry Start” wymagają wydania decyzji administracyjnej.
• W przypadku wystąpienia zmian mających wpływ na prawo do świadczenia „Dobry Start” osoba ubiegająca się o to świadczenie jest obowiązana do niezwłocznego powiadomienia o tym tutejszy Ośrodek Pomocy Społecznej w Ćmielowie.
• Program „Dobry Start” nie podlega unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.Oznacza to, że gmina ustala prawo do świadczenia „Dobry Start” samodzielnie i nie przekazuje wniosku do wojewody, nawet jeśli jeden z rodziców dziecka przebywa poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.